Bővebben a foglalkozásról
Zenés, énekes, játékos foglalkozás 3 év alatti gyerekeknek és szülőknek, ahol erősödik az anya-gyermek kapcsolata.
A kicsik megismerhetik:
- a gitár,
- a furulya,
- fuvola,
- körtemuzsika,
- és más természetes hangszer hangjaival.
Helyet kapnak:
- az ölbéli,
- sétálós játékok,
- ringatók,
- lovagoltatók,
- kéz-kar-lábjátékok,
- népdalok,
- angol és magyar mondókák egyaránt.
A dalok, melyek elhangzanak, nem csak a magyar népdalkört erősítik, hanem alkalmazkodva a mai kor elvárásaihoz, az igényesebb kortárs szerzők és együttesek dalai is előkerülnek (Alma együttes, Halász Judit, Gryllus Vilmos).
A dalok, mondókák többségéhez valamilyen nagy és finom motorikus mozgás tartozik. Lehet ez például ujjmozgatás, karlengetés, sétálás guggolással összekötve, vagy hosszabb dalok esetében konkrét koreográfia, melyet a kicsik hamar magukba szívnak.
A nagymozgásos játékok eszközökkel való segítése is a foglalkozások szerves részét képzik. A foglalkozáson előkerül egy fejlesztő eszköz is , egy úgynevezett ’ejtőernyő’ is, melyben színes labdákkaljátszunk, mely alatt és rajta is különböző feladatokat hajtunk végre és sokat mondókázunk , énekelünk.
A gitárkíséret, furulya, fuvola, csörgők hangjai mind azt a célt szolgálják azon túl, hogy élvezzék a velünk töltött időt, hogy kicsik zenei hallását és ritmusérzéküket fejlesszük (nem beszélve az énekhangról, és a memóriáról).
A nyelvfejlesztés is sarkalatos pontja a foglalkozásoknak. Sok-sok angol mutogatós dalocska, gitáros angol zene hangzik el.
Ezeket sokszor a gyermekek hamarabb megtanulnak, mint a magyart. Fontos, hogy már ilyen kicsi korban ismerkedjenek minél több különböző nyelvvel.
Célom, hogy minél több szülőt bíztassak arra; nem szégyen újra elővenni a gyermekkorunkban hallottnépdalokat, mondókákat, verseket, és egyben újakat tanulni, és tanítani a kicsiknek, hiszen ennek a koraigyümölcse már néhány alkalom után megmutatkozik, ráadásul mindezt olyan környezetben tehetik, hogy a közösségi szellem is erősödjön, és a gyermek szociális érzékenységét is fejlesszük általa. Hiszen minéltöbbet van közösségben a gyermek – ebben az esetben egy viszonylag zárt, célorientált közösségrőlbeszélünk – annál könnyebb dolga lesz az anyukának az óvodai beszoktatásnál.